تقنية «آسيج» الخالية من الوقود والانبعاثات تستحوذ على اهتمام المستثمرين والشركات التقنية في مؤتمر «كوب28» في دبي
news image

في ظل التوجه العالمي نحو الاستثمار في تقنيات تحويل الطاقة
 

دبي - وكالة بث:
13 ديسمبر 2023: تم تحقيق العديد من الإنجازات خلال مؤتمر الأطراف المعني بتغير المناخ (COP28) لتسريع انتقال العالم إلى الطاقة النظيفة. الأمر الذي شمل موافقة 130 دولة على التعهد العالمي للطاقة المتجددة وكفاءة الطاقة لمضاعفة القدرة المركبة من الطاقة المتجددة ثلاث مرات إلى 11 تيراواط على الأقل ومضاعفة معدل تحسين كفاءة الطاقة العالمية من 2٪ إلى 4٪ بحلول عام 2030، بحسب وكالة الطاقة الدولية. وهذا من شأنه تعزيز الاستثمار في تقنيات تحويل الطاقة، والتي تجاوزت أكثر من تريليون دولار أمريكي العام الماضي.

وفي السياق، استحوذ الإطلاق الناجح للنموذج الأولي لأول مولد كهرومغناطيسي ذكي يعمل بالذكاء الاصطناعي في العالم، وهو ابتكار خالٍ من الوقود والانبعاثات لتلبية الطلب العالمي المتزايد على الكهرباء، على اهتمام استثنائي من جانب المستثمرين والشركات التقنية في مؤتمر الأمم المتحدة المعني بتغير المناخ (COP28) في مدينة إكسبو دبي.

وعرضت هذه التقنية الجديدة، المعروفة باسم «آيسج» (AISEG)، في مركز تحول الطاقة بالمنطقة الخضراء، ولاقت استحساناً كبيراً من قبل آلاف الزوار الذين شاهدوا العروض الحية بحماس، وتفاعلوا مع الفريق المبتكر لهذه التكنولوجيا الرائدة – مجموعة «اس إي ام بي» (SEMP) ومقرها كوريا الجنوبية وشركة «جلوبال سولوشنز لإدارة المشاريع» (Global Solutions) ومقرها أبوظبي.

وستساعد هذه التقنية، التي تعد الأولى من نوعها في العالم، في تسريع المسار نحو عالم خالٍ من الانبعاثات الكربونية، إذ تتميز تقنية توليد الطاقة الثورية هذه بأنها مكتفية ذاتياً من خلال نظام توليد الطاقة القائم على أجزاء غير دوارة. وبحصولها على أكثر من 70 براءة اختراع، أصبحت تقنية «آيسج» جاهزة تقريباً للاستخدام التجاري على نطاق واسع في شتى القطاعات.

وقالت زكية العامري، المؤسس والرئيس التنفيذي لشركة جلوبال سولوشنز لإدارة المشاريع: "لقد لاقى إطلاق تقنية «آيسج» في مؤتمر «كوب28» استجابة لافتة واهتماماً ملحوظاً من جانب المستثمرين وشركات التكنولوجيا، ونتطلع إلى التعاون مع الشركاء المناسبين في سبيل إتاحة هذا الابتكار في جميع أنحاء العالم للاستفادة من إمكاناته الفريدة في تحقيق أهداف صافي الانبعاثات الصفرية."

من جانبها، قالت ووهي تشوي، المؤسس والرئيس التنفيذي لشركة معهد أس إي أم بي للأبحاث المحدودة: “لمسنا ترحيباً استثنائياً بتقنية «آيسج» من جانب الطلاب والمحترفين وخبراء الاستدامة، وهو ما يعكس تقديرهم للقيمة التي تجلبها هذه التقنية المبتكرة من خلال المساعدة في خفض الانبعاثات وتعزيز القدرة على تلبية الطلب المتزايد على الكهرباء."

ومما يميز تقنية «آيسج» هو إمكانية تطبيقها في مختلف القطاعات، بما في ذلك السيارات والصناعة ومحطات الطاقة وحتى في تشغيل الأجهزة الكهربائية في المنازل، فضلاً عن إمكانية توسيع نطاقها استخدامها إلى قطاع الخدمات اللوجستية، مما يساعد على خفض الانبعاثات في صناعة الطيران والشحن.

وإلى جانب سهولة توصيله وتشغيله، يتميز المولد الكهرومغناطيسي الذكي بخلوه من أي أجزاء دوارة، كونه يعمل ذاتياً دون حاجة لاستخدام الوقود، ويوفر كفاءة فائقة تزيد بنسبة 1,796 بالمائة عن المولدات التقليدية، فضلاً عن صغر حجمه الذي يتيح استخدامه بسهولة في شتى أنواع المرافق والمنشآت، وقابلية تطويره وتعديله بمرونة عالية، مما يضعه على رأس التقنيات الواعدة مستقبلاً في توليد الطاقة النظيفة.
 
 نبذة عن مجموعة «اس إي ام بي» (SEMP):
مجموعة «اس إي ام بي» (SEMP) هي شركة متخصصة في الأبحاث مقرها كوريا الجنوبية، وتركز بشكل خاص على التقنيات المستقبلية. انبثقت المجموعة عن شركة معهد أس إي أم بي للأبحاث المحدودة، وتعمل حالياً على نطاق عالمي. وقد استطاعت المجموعة من خلال عدد من الشراكات الاستراتيجية أن تحقق حضوراً قوياً انطلاقاً من قارة آسيا ومنطقة الشرق الأوسط.
حصلت تقنية المعهد الرائدة والمتمثلة في مولد التيار الإلكتروني الذكي القائم على الذكاء الاصطناعي على أكثر من 70 براءة اختراع دولية، وانبثق عنها أكثر من 200 تقنية أخرى. تعتمد تقنية توليد الطاقة المتطورة هذه على دمج تكنولوجيا الذكاء الاصطناعي مع قدرات التحكم عن بعد. وبعد نجاح العرض التكنولوجي الدولي في سيول، تدخل التقنية الآن مرحلة الاعتماد الدولي.   
بدأت رحلة مولّد التيار الكهرومغناطيسي الذكي (آيسج) في عام 2015، عندما شرعت مجموعة «أس إي أم بي» في عمليات البحث والتطوير على المولد الكهرومغناطيسي الذكي. وفي عام 2018، ومن أجل نشر نتائج الأبحاث وتسويقها تجارياً، تم إنشاء شركة معهد أس إي أم بي للأبحاث المحدودة.
وفي السنوات اللاحقة، أسست المجموعة شركة «آيسج للتصنيع» (AISEG Manufacturing Corporation)، شركة لدعم تكنولوجيا تصنيع مولّد التيار الكهرومغناطيسي الذكي (إيه آي أس إي جي) للمصانع، وحصلت أيضاً على شهادات كفاءة من برنامج اعتماد المختبرات الكوري.

لمزيد من المعلومات :
 www.SEMPWorld.com

نبذة عن «جلوبال سولوشنز لإدارة المشاريع»
تأسست «جلوبال سولوشنز لإدارة المشاريع» (GSPM) في عام 2019 في أبوظبي، الإمارات العربية المتحدة، بهدف تحفيز تقنيات الطاقة المتطورة ودعمها من خلال الإدارة الاحترافية للمشاريع والتطوير وتقديم الخدمات الاستشارية.
تأسست الشركة على يد زكية العامري، بالشراكة مع نخبة من الخبراء والمديرين التنفيذيين المحترفين، وتسعى إلى إقامة شراكات استراتيجية مع عملائها لتحقيق النجاح وما بعده، مع التركيز دوماً على تلبية احتياجاتهم وأهدافهم الفريدة.
وتتمتع السيدة العامري، التي تشغل أيضاً منصب المؤسس والرئيس التنفيذي، برؤية قيادية ثاقبة وخبرة تربو على 25 عاماً في القطاعين العام والخاص، وشغلت مناصب مهمة في شركة إي آند (e&) وفي مكتب رئاسة مجلس الوزراء وشؤون الرئاسة في دولة الإمارات العربية المتحدة، حيث قدمت العديد من المشاريع والبرامج الناجحة. 
ومن خلال شراكتها مع مجموعة «أس إي أم بي»، تلعب الشركة دوراً فعالاً في تعزيز الابتكارات التكنولوجية في مجال الطاقة النظيفة، مما يسهم في تحقيق التنمية المستدامة للمجتمعات والاقتصادات في جميع أنحاء العالم. 

 
لمزيد من المعلومات: 

www.GlobalSolutions.co.ae 
 

Zero-fuel, zero-emission AISEG Technology gains global investor and tech partnership interest at COP28 in Dubai


Dubai- BETH PRESS:
13, 2023: At COP28, several breakthrough achievements have been made to accelerate the world's transition to clean energy. This includes 130 countries endorsing the Global Renewables and Energy Efficiency Pledge to triple the installed capacity of renewable energy to at least 11 terawatts (TW) and to double the rate of global energy efficiency improvements from 2% to 4%, by 2030, according to the International Energy Agency. This complements the significant investment energy transition technologies, which exceeded over US$1 trillion last year.

It is in this context that a pathbreaking technology showcased at COP28 in Expo City, Dubai, is gaining the interest of investors and technology partners. This innovation, the world’s first AI Smart Electromagnetic Generator, serves as a zero-fuel, zero-emission solution to meet the world’s growing demand for electricity, and its prototype is on display at the Energy Transition hub in the Green Zone.

The new technology has been received with excitement by thousands of visitors who watched live demos. They also interacted with the team behind the pathbreaking technology – South Korea based SEMP Group and Abu Dhabi-based Global Solutions for Project Management.

AISEG is the first of its kind technology in the world that will help accelerate the journey to Net Zero. The revolutionary power generation technology is self-sustained with its non-rotation type power generation system. Today, with more than 70 patents, AISEG is almost ready for commercial application and further scaling across all sectors.

Zakeya Alameri, Founder and CEO of Global Solutions for Project Management, said: “The response to our launch of AISEG at COP28 has been overwhelming with strong interest from investors and technology companies. We are looking to engage with the right partners to make this innovation available across the world for its ability to help achieve the Net Zero goals.”

Woohee, Choi CEO of SEMP Research Institute Co., Ltd., said: “From students to professionals and sustainability experts, the feedback to AISEG has been extraordinary. They realise the value it brings by helping cut emission while ensuring that we can meet the growing demand for electricity.”

AISEG can be applied across every sector, including automobiles, industry, power plants and for households to power their electrical appliances. It can also be scaled up for use in the logistics sector, helping cut emissions in the aerospace and shipping industry.

With an easy plug and play model, the smart electromagnetic generator does not have any rotating parts, is self-powered with zero fuel usage, delivers outstanding efficiency of over 1,796 percent, and has a compact footprint for easy deployment across any operations. It is highly scalable and adaptable, making it the technology of the future for clean power generation.


About SEMP Group:
SEMP Group is a unique research-oriented entity focused on future technologies headquartered in South Korea. The Group evolved from SEMP Research Institute Co., Ltd. and now operates on a global scale. Through strategic partnerships, the Group has a strong foothold starting in the continents of Asia and the Middle East. 
The Institute's flagship technology, the AI Smart Electronic Generator, holds over 70 international patents and has given rise to more than 200 derivative technologies. This cutting-edge energy solution integrates AI and remote-control capabilities. Following a successful international technology demonstration in Seoul, it is now entering the phase of international standardization.
The AISEG journey started in 2015 when SEMP initiated R&D on a Smart Electromagnetic Generator. In 2018, to further streamline and commercialise the research, SEMP Research Institute Co Ltd was established. 
In subsequent years, AISEG Manufacturing Corporation was established and the Group also secured certifications for SEG efficiency from Korea Laboratory Accreditation Scheme. 
In the subsequent years, the group established "AISEG Manufacturing Corporation," a company dedicated to supporting the manufacturing technology of the Intelligent Electromagnetic Generator (IEG) for factories. Additionally, the company obtained proficiency certificates from the Korean Laboratory Accreditation Program.
Visit: www.SEMPWorld.com

About Global Solutions for Project Management 
Global Solutions for Project Management LLC (GSPM) was established in 2019 in Abu Dhabi, UAE, with the vision to be the catalyst and enabler of cutting-edge energy technologies through professional project management, development, and consultancy services. 
Founded by Zakeya Alameri, in partnership with an elite group of professional experts and executives, GSPM’s mission is to partner with its clients for success and beyond, always remaining
focused on their unique needs and goals.
Ms Alameri, who also serves as the CEO, is a visionary leader with 25+ years of expertise
in private and public sectors, having served on key roles at e&, UAE Prime Minister's
Office and Presidential Affairs, delivering successful projects and programs.
Through its partnership with SEMP Group, the company is actively involved in the field of clean energy technology innovation, contributing to the sustainable development of societies and economies worldwide. Visit: www.GlobalSolutions.co.ae